Veelgestelde vragen
Kan ik het brood vooraf bestellen?
Je kunt het brood vooraf via de website bestellen. Het grootste gedeelte van het brood staat op de website. Door vooraf te bestellen hebben wij een goed beeld van hoeveel we moeten maken en help je ons om zo verspillingsvrij mogelijk te werken!
Hoe lang van tevoren moet ik bestellen?
Je kunt nog brood bestellen tot uiterlijk 20:00 uur op de dag van te voren (zolang als er nog voorraad beschikbaar is op onze website). Voordat het brood uit de oven komt, is er al heel wat gebeurd! Het begint met het voorbereiden van mijn desem. Daarna kan ik aan de slag met het kneden van het deeg en het vormen van de broden. En vervolgens heeft het deeg ruim de tijd nodig om te rijzen en smaak te ontwikkelen. Al met al neemt dit proces ongeveer 2 à 3 dagen in beslag. Inmiddels maken we meer brood, ook voor de vrije verkoop! Voor alle producten geldt: 'zolang de voorraad strekt'!
Hoe lang is het brood houdbaar?
Omdat ik geen onnodige toevoegingen in het brood stop, kun je het brood dat ik bak minder lang bewaren dan je misschien van ander brood gewend bent. Als je het brood langer wilt bewaren, kun je het t beste invriezen. Wanneer je het wilt gebruiken, laat je het eerst helemaal ontdooien en verwarm je het vervolgens 6-8 minuten op 200 graden in de oven. Ook kun je het brood na 1 of 2 dagen oppiepen in de oven (6-8 minuten op 200 graden). De korst wordt dan weer lekker knapperig en de binnenkant weer zacht. Of je roostert het in de broodrooster, of je maakt er wentelteefjes van, of je maakt er croutons van, of….
Wat bedoel je met ‘uit de buurt’?
Ik probeer zoveel mogelijk te werken met lokaal geteeld en gemalen graan. Er zijn zoveel mooie lokale ingrediënten te koop! Door bij lokale boeren en molens te kopen, is te herleiden waar het product vandaan komt en hoe het geproduceerd is. En zelf kom ik ook ‘uit de buurt’, dus ik ben dichtbij om je te vertellen over alle broden!
Waar verkoop je het brood?
Sinds april is onze winkel aan de Rijksstraatweg geopend. We zijn open op woensdag, vrijdag en zaterdag tussen 9.30 en 16.00.
Hoe kan ik het brood betalen?
We hebben een PIN apparaat in de winkel. Wij geven de voorkeur aan PIN-betalingen zodat we zo weinig mogelijk cash geld in de bakkerij hebben. Mocht je toch graag contact willen betalen, kan dit natuurlijk ook.
Wat zijn precies de ingrediënten van je broden en andere producten?
In grote lijnen staan de ingrediënten vermeld op de website, maar als je een specifieke vraag hebt, neem dan even contact met me op. Ik stuur je dan de ingrediëntenlijst.
Kun je ook allergeen-vrij bakken?
Buiten het feit dat allergeen-vrij bakken een vak apart is, is mijn kleine bakkerij niet uitgerust om naast ‘gewoon’ brood ook allergeen-vrij te bakken. Er is snel sprake van kruisbestuiving door het werken met verschillende soorten meel.